הצטרפו למועדון הלקוחות וקבלו 7% הנחה

אתר באנגלית
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
שתילה באדנית טוף

טיפים לשתילה במערכת אקוופונית

מערכות אקוופוניקה בהרצה ובתחילת דרכן מראות קצב גדילה נמוך במעט ממערכות הידרופוניקה. אולם, כעבור כ-6 חודשים, מערכת אקוופונית מראה תוצאות טובות יותר הן בקצב הגידול והן בביומסה הצמחית מאשר מערכות הידרופוניקה מקבילות. במערכות בסדר גודל קטן לא נצליח ככל הנראה לשבור שיאים, אולם ללא ספק נוכל לראות הבדלים משמעותיים בגדילה, למשל ביחס ליבולי קרקע.

כיצד מתחילים לגדל ,זרעים או שתילים?

כמובן, שתילה של שתילים צעירים תניב ירק או פרי מהר יותר. רצוי לבחון שתילה של זרעי מורשת למול זרעים “תעשייתיים” שונים, ולהרגיש בשונות של הטעם.

זרעים כדאי לגדל בסיבי קוקוס או מצע גדילה דומה לקבלת אחוזי הצלחה גדולים יותר. ניתן גם לפזר זרעים ישירות על מצע הטוף. יש להקפיד שהזרעים יהיו במגע עם המים.

כאשר שותלים שתילים קנויים קטנים ניתן לשתול אותם עם האדמה. במידה ושותלים שתילים בוגרים יותר יש להקפיד להסיר את אדמת השתילה מבית השורש. השיטה הטובה ביותר לעשות זאת היא לטבול אותם בדלי עם מים (ממיכל הדגים) ולנענע אותם בעדינות עד שהאדמה משתחררת. יש להמנע מלקרוע שורשים או לנער בפראות.

כדי לשתול במצע טוף יש להזיז מעט טוף עד שחופרים בור בעומק השורש של הצמח שאנו שותלים. מניחים את הצמח בזהירות ומכסים מיד. יש להקפיד להרטיב את השורשים מיד לאחר השתילה. רצוי מאד גם להמנע משתילה במצע חם – כלומר באמצע היום – ולהשתדל לבצע את השתילה בבוקר מוקדם או לפנות ערב.

מרווחי שתילה – אין צורך להקפיד בדייקנות אחר הוראות השתילה של יצרן השתיל; כיוון שצמחים במערכת אקווהפונית אינם צריכים להתחרות על מים או חומרי הזנה, ניתן לשתול בצפיפות גדולה יותר. כמובן שיש להתחשב בגודל הצמח הבוגר שמכננים את הערוגה; נשאיר יותר מקום סביב שתילי עגבנייה או כרוב מאשר סביב כרישה או בזיליקום.

דילוג לתוכן