הצטרפו למועדון הלקוחות וקבלו 7% הנחה

אתר באנגלית
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Phone-apps-for-hydroponics

אנחנו חיים בעידן בו הטלפון החכם הפך להיות כאיבר מגופנו וזה רק טבעי שהוא ישמש ככלי עזר למגדל הצמחים והירקות במערכות הידרופוניקה ובכלל. במאמר קצר זה נסקור מספר אפליקציות שיכולות לייעל ולהקל על גידול הירקות במערכות הידרופוניקה.

אפליקציות יעילות למגדל בהידרופוניקה

ישנן מאות אם לא אלפי אפליקציות הנוגעות לגידולי ירק וצמחי נוי אך במאמר זה נתמקד בשלוש אפליקציות שעשינו בהן שימוש לתקופה ארוכה וראינו שאכן הן יציבות ואפשר לסמוך על המידע שהן מספקות בסבירות גבוהה.
כל האפליקציות המוצגות במאמר זה הינן חינמיות ואין קשר בין הכותב למי שפיתח אותן או רווח כלשהו מההורדה שלהן.

אפליקציית LUX METER

אפליקציית לוקס לבדיקת שטף אור

ויהי אור! אחד האלמנטים החשובים ביותר לצמח הוא אור מספק בין אם מדובר בתאורת גידול ובין אם מדובר בתאורה מלאכותית, במקרים רבים אנו נתקלים במגדלים שלא יודעים האם במרפסת ביתם, חלון המטבח או החצר ישנו אור מספק לגידול ירק או צמחי נוי.
הצורה המקצועית והמדויקת לבחינת כמות האור המספק לגדילת הצמח הינה בעזרת מכשיר  PAR – Photosynthetically active radiation והיא נמדדת ביחידות מיקרו-איינשטיין למ”ר לשנייה, זו למעשה הקרינה הדרושה לקיום תהליך הפוטוסינתזה נמצאת בטווח הקרינה הנראית.
אולם ניתן לקבל אומדן לא רע בכלל על ידי שימוש בשיטת מדידה אחרת – לוּקְס (LUX). לוקס היא יחידת מידה פוטומטרית למדידת שטף אור נראה ליחידת שטח. בעזרת אפליקציה פשוטה המשתמשת בחיישני המצלמה שבטלפון החכם ניתן להבין בכלליות האם ניתן לגדל בנקודה המיועדת ואם כן מה.

אז איך מודדים? מורידים את האפליקציה מהלינק המצורף (ישנן מספר אפליקציות לאנדרואיד ולאיפון). מפעילים אותה וממקמים ידנית את הטלפון החכם היכן שהצמח אמור להיות ממוקם ומכוונים את הטלפון כאשר המסך מופנה כלפי מקור האור, על המסך תופיע מידת הלוקס.

מהי עוצמת האור הנדרשת לגידול הצמחים השונים? אנחנו מדגישים שוב כי עוצמת האור בלוּקְס נותנת אומדן כללי למידת הקרינה שתוכל לשמש את הצמח.

  • צמחי נוי חצי צל – 5000 לוּקְס מינימום
  • צמחי מאכל ירוקים דוגמת חסה – 12,000 לוּקְס מינימום
  • צמחי מאכל פירותיים דוגמת עגבניות – 25,000 לוּקְס מינימום

אפליקציית Picture This

" "

מה גדל אצלי במערכת ההידרופונית או בגינה? עברתם ליד צמח שלא זיהיתם, אפליקציית Picture This באה לפתור בדיוק את הבעיה הזו. עם רמת זיהוי לא רעה בכלל זהו כלי נחמד מאוד בידי המגדל, מעין גרסה דיגיטלית של מדריך זיהוי הצמחים הוותיק והמוכר.

אז איך מזהים? מורידים את האפליקציה מהלינק המצורף, בוחרים באופציית צילום הצמח, מצלמים והופ… בסיכוי גבוה שהאפליקציה תצליח לזהות את הצמח המצולם, וכמובן שזוהי אפליקציה לומדת כך שככל שיהיו יותר משתמשים כך איכות התוצאה תעלה.

" "

אפליקציית From Seed to Spoon

מה ומתי לשתול? אפליקציה זו מדריכה את המגדל מתי לשתול ומה לשתול, מפתחי האפליקציה הגדילו לעשות ונתנו אופציות נוספות של עצות גידוליות, מידע כללי על מזיקים ואפילו אפשרות להזמין תכשירים שונים און ליין דרך אמזון.
איך משתמשים? מורידים את האפליקציה מהלינק המצורף, פשוט להוריד ולהתחיל לעבור בין האופציות השונות.

מכירים אפליקציות נוספות ששווה להוסיף למאמר זה ? יש לכם הערות או הארות נוספות? נשמח לשמוע ולשתף- צרו איתנו קשר

דילוג לתוכן