הצטרפו למועדון הלקוחות וקבלו 7% הנחה

אתר באנגלית
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Hydroponic-cabbage--LivinGreen-(by-Christopher-somerville)

הידרופוניקה טיפולית כתרפיה בטבע עבור אוכלוסיות ייחודיות

מערכות לגידול הידרופוני ניחנו בגמישות עיצובית ותכנונית אשר הופכת אותן לכלי טיפולי נפלא עבור אוכלוסיות שונות: ילדים, קשישים, אנשים עם מוגבלויות וכד’. בגינה הטיפולית ההידרופונית ימצאו המטפלים והמטופלים שלל אפשרויות לריפוי, התפתחות ותעסוקה.

תרפיה בטבע הינה גישה טיפולית מעולם הפסיכותרפיה אשר מתקיימת מחוץ למבנה, בחלל הפתוח, כגון טיפול באמצעות בע”ח, טיפול אתגרי, גינון טיפולי ועוד.  במסגרת הטיפול נפגשים המטפל והמטופל במרחב טבעי המעודד חשיבה סביבתית במטרה לייצר תהליך אשר יאפשר שינוי בדפוסי החשיבה וההתנהגות של המטופל כמו גם שיפור יכולות פיזיות, נפשיות וחברתיות.

העבודה בגינה טיפולית ובמקרה שלנו, הידרופוניקה טיפולית, מסייעת ברכישת רעיונות חדשים ובלמידה דרך תהליכים מובנים. המטפל עורך חקירה והערכה של המצבים הרגשיים, תוך שימוש בחיזוקים ותמריצים המועצמים על-ידי הפעילות, העשייה הפיזית ותוצרי הגידול. לשילוב של עבודה עם צמחים במסגרות לאנשים עם מוגבלויות שונות יש יתרונות ברורים:

יציאה מהשגרה- שינוי הסביבה הקבועה לסביבה ירוקה ושופעת.

גירוי של כל החושים- פכפוך המים במערכת הגידול לצד הצמחייה הירוקה משרים שלווה ורוגע זאת בנוסף לריחות הצמחים המשכרים, המגע בהם במהלך עבודת הגינון וטעימתם לאחר הקציר.

פינה אישית- ניתן לעצב את מתחם הגידול כך שיכיל אזורים בהם יוכל המטופל להירגע ולהתנתק מהסביבה. בנוסף אפשר להקצות לכל מטופל מערכת הידרופוניקה בה הוא יטפל באופן אישי.

הפנמת דמות המטפל- הטיפול והדאגה לצמחים הופכים את המטופל למטפל ומעניקים לו חווית חוסן ומסוגלות.

תהליך הגידול במערכת ההידרופונית הינו תהליך מובנה ומסודר בעל שלבים ברורים אשר המטופל יכול ללוות את מתחילתו ועד סופו- מזריעה ועד קציר תוך שיפור מיומנויות שונות.

תעסוקה טיפולית ויזמות- בנוסף לתהליך גידול הצמחים, יוכלו המטופלים לקחת חלק בתהליך המכירה והשיווק ואף ליהנות מהתמורה המתקבלת.

למה הידרופוניקה?

קראו כאן מהי הידרופוניקה

מעבר ליתרונות השיטה הידועים כגון חיסכון משמעותי במשאבי מים, אדמה ודשן ישנם היבטים חיובים נוספים אשר באים לידי ביטוי בעבודה עם אוכלוסיות עם מוגבלויות שונות- פיזיות, קוגניטיביות או נפשיות.

  • המערכות ניתנות להקמה בכל מקום – בניגוד לגידול מסורתי באדמה, ניתן להקים מתחמי גידול הידרופוני בסביבות עירוניות בקלות רבה: במרפסות, על גגות, בחצרות ואף בתוך מבנה סגור תוך שימוש בתאורה מלאכותית.
  • נגישות- ניתן לתכנן את המערכות כך שיתאימו לגובה, לגודל ולצורה נדרשת. ניתן להתאים את המערכות לכסא גלגלים ואף למיטות מטופלים.
גבר בכסא גלגלים מטפל במערכת הידרופונית מסוג DWC

אנו ב LivinGreen

רואים בהנגשת הגידול ההידרופוני והידע בנושא לציבור הרחב, כחלק מהותי מחזון החברה. לפיכך שמנו לעצמנו למטרה לקדם מיזמים חינוכיים, קהילתיים וחברתיים. בעבודה עם אוכלוסיות מיוחדות אנו מקפידים על התאמת המערכת לצרכי המטופלים מתוך ראיה הוליסטית הלוקחת בחשבון היבטים טיפוליים, נוחות משתמש, מיקום ותקציב וכל זאת תוך שיתוף פעולה מלא עם הצוות המטפל. כחלק מתהליך התכנון אנו מזמינים את הצוות המטפל לבקר באחת החוות שלנו, לפגוש את החקלאים והמדריכים ולהכיר את הנושא מעט יותר לעומק. בדיאלוג משותף נוכל להבין מהו אופי המערכת הדרוש: מערכות למסגרת תעסוקתית, מערכות נוי וקירות ירוקים, מערכות לימודיות בבתי ספר לחינוך מיוחד ובמועדוני פנאי, מערכות כחלק מפארק חושים וכד’. לאחר ההתקנה אנו מלווים את אנשי הצוות החל מסדנאות והדרכות ועד לאספקה סדירה של חומרים מתכלים ושתילים.

פרוייקטים לדוגמא

מרכז תעסוקה מע”ש באום אל פאחם- באום אל פאחם נבנתה מערכת גדולה לגידול צמחים פירותיים כגון עגבניות ומלפפונים ועלי מיקרו ירוקים. מטופלים בוגרים עוסקים בגידול וטיפוח הצמחים והתוצרת הטרייה נמכרת למסעדות או לחילופין משמשת את המטופלים עצמם.

קטיפת עגבניות הידרופוניות במרכז תעסוקה שיקומי
הידרופוניקה יצרנית במרכז עבודה שיקומי

בית הגלגלים הרצליה- בבית הגלגלים הוקם מתחם גידול במרפסת המוסד אשר כולל מגוון מערכות, למשל מיני חממה מסוג LivingBox המאפשרת גישה נוחה לבעלי כסא גלגלים. בתוך המבנה הוקמה מערכת המשלבת גידול צמחים ודגים (אקוופוניקה) המסתמכת על תאורה מלאכותית.

גבר בכסא גלגלים מטפל במערכת אקוופוניקה
גבר בכסא גלגלים מטפל במערכת הידרופוניקה מסוג LivingBox

קריאה נוספת

מוצרים נבחרים

רוצים לשמוע עוד על הנושא? נשמח להיפגש עמכם לפגישת ייעוץ ללא תשלום

דילוג לתוכן