הצטרפו למועדון הלקוחות וקבלו 5% הנחה

אתר באנגלית
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
מחזירים את החטופים הביתה
משלוחים עד הבית בחינם בקניה מעל 390 ש"ח*
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
הידרופוניקה מאיפה מתחילים

הידרופוניקה – מאיפה מתחילים?

הידרופוניקה היא כבר שם דבר בתחום הגינון וקיימים פיתוחים רבים שמאפשרים לגדל בהידרופוניקה ירקות טריים ובריאים בבית. בעמוד זה נסקור מעט מה צריך לדעת לפני שמתחילים.

הקדמה

הידרופוניקה היא שיטת גידול ללא אדמה בה הצמחים גדלים על בסיס מים ודשן נוזלי המסתחררים במערכת כך שנכנס אל המים חמצן. בשיטה זו ניתן לגדל מגוון גדול של ירקות וצמחי נוי.

בין מגוון הצמחים שניתן לגדל ניתן למצוא חסה, בזיליקום, פלפלים, תרד, נענע, ברוקולי, שומר, בצל ירוק, עירית, פטרוזיליה, נענע, קייל, באק צ’וי, עגבניות, מלפפונים וכמו כן צמחי נוי כמו בת שבע, ירקה ופוטוס.

לשם טיפול במערכת הידרופונית ביתית צריך כעשר דקות, בין פעם לפעמיים בשבוע, בהן משלימים את המים שהתאדו ונצרכו על ידי הצמחים, ומבצעים בדיקה ואיזון של שני מדדים: דשן- חומר הזנה וחומציות- pH, בעזרת מוצרים יעודיים (אל דאגה ניתן קישור לעוד מידע על זה בהמשך).

בנוסף, ובדומה לכל סוג של חקלאות או גינון, יש טיפולי מעקב ואחזקה שיש לבצע מידי פעם כמו ניקוי משאבת מים, ניקוי מערכת, הדברה ירוקה במקרה הצורך, סידור שורשים, שתילה עונתית וכדומה. 

אך ככלל, הידרופוניקה מאפשרת גידול ירקות בצורה מהירה, תוך שימוש בפחות משאבים ומאפשרת להנות מירקות וירוקים טריים ובריאים עם פחת מינימלי (בעקבות זה שניתן לקטוף רק חלק מהצמח).

מה צריך בשביל לבחור מערכת

1. לבדוק את האזור הרצוי להצבתה- למדוד גובה אפשרי, רוחב קיים ושיש לפחות 3-4 שעות שמש ישירה, ניתן גם להציב מערכת בתוך הבית בתוספת תאורת LED מתאימה.

2. לבדוק שיש שקע חשמל באזור הרצוי או להתקין כזה.

3. אין צורך בחיבור למים או בחממה אך ניתן לשים כאלו אם רוצים. לדוגמא ניתן לשים מצוף פיצוי שישמור על גובה המים במקום להוסיף ידנית.

כעת, נתחשב ברמת המיומנות שלכם על מנת לעזור ולבחור את המערכת המתאימה לכם.

 

מערכת הידרופונית

בשלושת הקישורים האלו ניתן למצוא מערכות הידרופוניות:

בעמוד ‘מבצעים וחבילות’ תמצאו ערכות מושלמות ובהן כל מה שצריך לרכישה כחבילה, כלומר מערכת הידרופונית, ערכת טיפול ואיזון וערכת שתילה (הסבר בהמשך) וכולל משלוח.

כמו כן, ניתן למצוא גם ‘ערכות מלאות’, עמוד עם מערכות שכבר תוכננו ונבדקו על ידינו ואת עמוד עשה זאת בעצמך ובו ‘כלי התכנון’ המציע כ-50 ואריאציות של מערכות הידרופוניות המורכבות מהחלקים שלנו למעוניינים בבנייה עצמית DIY.

ברכישת מערכת ניתן להוסיף את המוצרים הנוספים הנדרשים לטיפול (כמו שמוסבר בהמשך).

 

מה צריך לקנות חוץ מהמערכת ההידרופונית עצמה?

דשן נוזלי- חומר הזנה לצמח
(*בערכות קומפקטיות (כדוגמת G8) ניתן להשתמש בדשן בלבד.)

מד EC- המודד את רמת המוליכות החשמלית (המאוזנת על ידי הדשן)

‘קיט לבדיקת pH’ או ‘קיט מד pH’ – 

קיט הבדיקה מספיק לכ-500 בדיקות.

כאשר יש ריבוי מערכות, צפי לגדילה למסחרי, רצון מדידה מהיר ומדויק יותר יש שמעדיפים את המד אותו אנו מציעים בחבילה עם הנוזלים הדרושים לו לכיול ושימור.

 

מגביר חומציות pH Down – בדר”כ מספק לאיזון המים בישראל.

(במקרים ספציפיים מאוד יתכן ויהיה צורך במגביר בסיסיות pH UP)

אפשר גם לרכוש את כל המוצרים הנלווים הדרושים במחיר חבילה

 אנו מציעים ערכת טיפול ודישון  הכוללת את כל מה שצריך בחבילה: דשן, pH Down, ערכה לבדיקת pH ומד EC.

(*בערכות המושלמות (מבצעים וחבילות) המוצרים הרלוונטיים כבר כלולים בהתאם לכל ערכה.)

שתילים

כמובן שצריך שתילים לגידול במערכת. בדרך כלל נשתמש בשתילי סטרטר שניתן להשיג כמעט בכל משתלה.

אנו מציעים שתילים או ערכת שתילה (הכוללת זרעים, מצע הנבטה ושפריצר).

למה שווה לי לקנות מערכת אצלכם?

שאלה מעולה.

עם השנים למדנו והתמקצענו בתכנון מערכות הידרופוניקה לפרטיים ולגופים מסחריים, תוך הטמעת עקרונות גידול נכונים של: קוטר התעלות, ריווח השתילים, גודל המיכל וכדומה שנרכשו עם הניסיון הרב.

אנחנו מזמינים אתם לרכוש ישירות מהיצרן. אם זה מערכת מוכנה או מוצרים ספציפיים, חשוב שתדעו שחלק משמעותי מהמוצרים שתמצאו פה באתר או בחנויות בתחום הם בתכנון ו/או ייצור שלנו. מערכות כמו ה’גינת ירק’, ‘ליבינגספייס’, ‘גרינבוקס’, תעלות הגידול הלבנות, כוסיות הקונוס ייחודיות, סדרת הדשנים ותוספים הן רק חלק מהדוגמאות וכולן תוכננו בהקפדה ומקצועיות על מנת לספק מוצר איכותי במיוחד לכל לקוח.

ככלל אנו מציעים ללקוחותינו מידע רב אונליין וגם מענה טלפוני נוח על מנת לאפשר גידול מוצלח גם לאחר הרכישה .

נשמח לראותכם בקהילת המגדלים המרוצים של LivinGreen 

 

קריאה נוספת

ערכות הידרופוניקה מושלמות

חגגו את יום המשפחה בסגנון ירוק עם חקלאות הידרופונית ישראלית

חגגו יום המשפחה עם Livingreen פעילויות משפחתיות יצירתיות בתחום החקלאות ההידרופונית בישראל. גלו איך לבנות מערכת הידרופונית, לגדל ירקות בבית, ולהשתתף בחידון הידרופוני מרתק. מדריך פרקטי לגידול ירקות הידרופונים במרפסת וחוויות ירוקה לכל המשפחה.

דילוג לתוכן