הצטרפו למועדון הלקוחות וקבלו 7% הנחה

אתר באנגלית
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
קבוצת ילדים ומורה מציצים בברכת הדגים במערכת אקוופוניקה

מערכי שיעור בהידרופוניקה- הקדמה למורה

מורים יקרים, אנחנו שמחים להציג בפניכם את סדרת מערכי השיעור החדשה שפיתחנו בנושא הידרופוניקה עבור תלמידי בית הספר היסודי וחטיבות הביניים.

 הידרופוניקה הינה שיטה לגידול צמחים, ללא שימוש באדמה, על בסיס מים המכילים חומרי הזנה. העניין בשיטות גידול הידרופוניות הולך וצובר תאוצה ברחבי העולם בשנים האחרונות מאחר שהשיטה מאפשרת גידול ירקות בכל מקום, תוך חסכון משמעותי במשאבים וניתן להתאים אותה בקלות לצרכי המגדל.

אנו ב Livingreen מאמינים כי מערכת לגידול הידרופוני הינה תוספת נפלאה לכל כיתה ובעבור כל גיל.

מערכת הידרופוניקה הינה כלי מעולה עבור המורה אשר מעוניין להנחיל לתלמידיו את כישורי החיים והידע הדרושים להבנת הסובב אותנו.

המערכת מאפשרת לימוד רב תחומי ומעשי במדעי הצמח, אקולוגיה וקיימות, כימיה, תזונה, מים, אנרגיה חלופית, טכנולוגיה ומתמטיקה ומושלמת עבור גופים חינוכיים המבקשים לעודד בתלמידיהם חשיבה מבוססת STEM (Science, Technology, Engineering and Math).

מגוון התחומים הרחב שניתן ללמוד באמצעות מערכת לגידול הידרופוני מבטיח כי כל תלמיד יוכל להתחבר לנושא בנקודה שהכי מעניינת אותו. בנוסף לזאת, המורה ימצא כי מדובר בכלי מעשי אשר ניתן להתאים בקלות לתוכנית הלימודים בתחומי המדעים והטבע.

כיצד להשתמש במערכי השיעור?

  1. הכנות וחומרים הדרושים לשיעור מפורטים בתחילת כל מערך.
  2. חומר עזר למורה – קישורים לסרטונים ומאמרים על מנת להעמיק את הידע הנלמד בשיעור. עיקרי הדברים מסוכמים בכל מערך.
  3. סטטוס מערכת הגידול ההידרופונית- ככלל השתדלנו מאוד להתאים כל מערך לשלב בו נמצאת המערכת (לדוג’ שתילה, צימוח, קטיפה וכיו”ב). מומלץ להשתדל לפעול לפי תכנית זאת אך אם הדבר אינו מתאפשר יתאים המורה את השיעור לצרכיו לפי ראות עיניו.
  4. משך השיעור- 45-90 דקות.

כל מערך בנוי מחלק עיוני וחלק מעשי. אנו ממליצים בחום להעביר את החומר העיוני באמצעים פדגוגים המעודדים השתתפות פעילה מצד התלמידים כגון דיונים, חידונים, שימוש במנועי חיפוש וכיו”ב. ניתן גם לשלב סרטונים בנושא במידה ויש גישה למסך. החלק המעשי בד”כ ישלב עבודה של התלמידים עם מערכת הגידול עצמה או פעילות ניסויית אחרת.

שימו לב כי המערכים בנויים עבור טווח רחב למדי של גילאים ולכן הם כוללים חלקים מורכבים יותר או פחות. על המורה להתאים את השיעור לקבוצת הגיל.

בואו נעבור לשיעור מס’ 1

בהצלחה,
זמינים לכל שאלה
צוות LivinGreen

דילוג לתוכן